Til kamp mod ad-wear-out med nyt kreativt indhold 🤺

Nye videoer gav markante forbedring på alle parametre

Vores samarbejde med Zleep Hotels blev indledt for at skabe og eksekvere en optimal annonceringsstrategi for hotelkæden med henblik på at styrke deres brand på sociale medier for både B2C- og B2B-kunder.

Men efter kort tids eksekvering oplevede vi, at der var ved at opstå et ad wear out. Der var derfor behov for at tænke nyt, kreativt content ind i ligningen. 

Med nyt lækkert videomateriale fik vi vendt kurven og sikret langt bedre resultater for samme annoncebudget.

“Vi kan se, at det virker. Vi har optimeret vores salg af hotelværelser. Vores salgsafdeling kan mærke
en tydelig forskel på henvendelser fra nye kunder. “

– Bettina, Marketing Manager, Zleep Hotels

Problemet: Outdated content der ikke var tilpasset mediet

Annoncerne blev dyrere og resultaterne udeblev

Vores samarbejde med Zleep Hotels blev indledt for at skabe og eksekvere en optimal annonceringsstrategi for hotelkæden med henblik på at styrke deres brand på sociale medier overfor både B2C- og B2B-kunder.

Men efter kort tids eksekvering oplevede vi, at der var ved at opstå et ad wear out, som resulterede i dyre og ineffektive annoncer.

Der var derfor behov for at tænke nyt, kreativt content ind i ligningen.

Løsningen: Simpelt men skræddersyet indhold gav nyt liv

Et format optimeret til Feed og et til Stories

Video hitter på sociale medier, og derfor var vi slet ikke i tvivl om, at videoformatet kunne give nyt liv til Zleep Hotels’ annoncer og styrke hotelkædens branding på sociale medier.

Men langt fra alle videoer er skabt til at leve på sociale medier.

Derfor producerede vi nye videoer, der både via indhold og form skulle designes til at performe godt på Facebook og Instagram.

Resultaterne: Billigere annoncer, mere engagement og bedre resultater

Stop annonceringen, vi kan ikke følge med.

Nogenlunde sådan lød det fra kunden efter relativ kort tid – deres salgsafdeling kunne simpelthen ikke følge med.

Både når det kom til direkte B2C- og B2B-salg og henvendelser vedrørende firmaaftaler, så bragede annoncernes resultater derudaf.

Heldigvis skiftede salgsafdelingen hurtigt til et højere gear, så vi igen kunne træde speederen i bund 🏎

Next step: Skal du også have flere gæster?

Hos CPC Social sidder vi med nogle af landets skarpeste SoMe specialister. De nørder målgrupper, content, tracking og data på tværs af næsten alle sociale medier, for at kunne give dig målbare resultater og en plan for skalering.

Jeg ser frem til at lære din forretning at kende.

Christian Strandberg
Partner
2630 1496 // cs@cpcsocial.dk

Forrige
Forrige

Når LinkedIn annoncer er både bedst og billigst

Næste
Næste

535 bookede værelser på 90 dage med en ROI på 176% 😌