Når LinkedIn annoncer er både bedst og billigst

Det rigtige setup viste LinkedIn som den bedste investering.

Mange tror, at det er dyrere at annoncere på LinkedIn end på f.eks. Facebook.

Men i denne case var det tydeligt, at når man lægger anekdoterne væk og arbejder rigtigt med platformen, så kan man blive klogere. 

Selvom Social Talks har fået flotte resultater over hele linjen, så er det på LinkedIn, at vi har skabt de bedste og billigste resultater.

CAC
▼ 20%

Konverteringer
▲ 21%

Konverteringsrate
▲76%

Problemet: Opstart på LinkedIn krævede nytænkning

Når fordommene om LinkedIn fylder

De fleste ved, at der er meget forretning at hente på LinkedIn, men lige så mange har en idé om, at LinkedIn som annonceplatform er dyr og ineffektiv. 

Det var derfor nødvendigt, at vi hurtigt kunne fremvise resultaterne fra LinkedIn og dermed retfærdiggøre at bruge en stor del af kundens annoncebudget på platformen.

Vi ville nemlig potentielt gå glip af gode resultater, hvis ikke vi fik frie hænder til at følge vores erfaringer.

Løsningen: Hypotese-model og struktureret data gav medvind

Strukturede tests gav nødvendig indsigt

Fra starten lavede vi en række hypoteser, som ikke bare skulle give os indsigt i effekten af LinkedIn, men som også kunne styre os sikkert frem til de gode resultater uden at sætte budgettet over styr. 

Med fuldt overblik over resultaterne på hhv. Meta og Linkedin og konverteringerne i kundens system, kunne vi følge pengene og resultaterne hele vejen til målstregen.

Resultaterne: En ny virkelighed viste sig på LinkedIn

De målbar resultater sejrede over anekdoterne

Det viste sig hurtigt, at LinkedIn stod som vinderen og at vi med god fornuft kunne flytte den største del af budgettet dertil.

De andre platforme bar dog stadig gode resultater med sig og samspillet mellem platformene gav samlet den største fordel.

Men ingen tvivl om, at LinkedIn overraskede kunden positivt:

  • 21% flere konverteringer 

  • 20% lavere pris pr. konvertering

  • 76% højere konverteringsrate

Gode resultater der var med til at polstre Social Talks forretning og sikre endnu mere medvind for et godt formål. 

Next step: Skal vi også hjælpe din forretning?

Hos CPC Social sidder vi med nogle af landets skarpeste SoMe specialister. De nørder målgrupper, content, tracking og data på tværs af næsten alle sociale medier, for at kunne give dig målbare resultater og en plan for skalering.

Jeg ser frem til at lære din forretning at kende.

Christian Strandberg
Partner
2630 1496 // cs@cpcsocial.dk

Forrige
Forrige

Ændringer i kampagnetype leverede ekstraordinære resultater

Næste
Næste

Til kamp mod ad-wear-out med nyt kreativt indhold 🤺