Ændringer i kampagnetype leverede ekstraordinære resultater

3 måneders splittest gav svaret til en markant bedre kampagne.

Boligsiden.dk havde tidligere benyttet sig af trafikkampagne, hvilket drev trafik til Boligsiden.dk. Men trafik på Boligsiden.dk, betyder ikke nødvendigvis, at de besøgende klikker videre til mæglerens website. Denne type kampagne var derfor ikke optimal i forhold til virksomhedens primære KPI – exitlinks.

Da vi indledte samarbejdet, lancerede vi derfor en brugerdefineret konverteringskampagne – optimeret mod flest mulige exitlinks til mægler-websites.

CPC
▼ 56%

Exitlinks
▲ 400%

CTR
14,4%

Vi har haft et godt samarbejde, hvor optimering sker på baggrund af data og med fokus på ROI.

– Anders Vang Helgelsen, marketingkoordinator, Boligsiden

Problemet: Det hele så rigtigt ud, men resultaterne udeblev.

Hvad gør man, når man ikke kan finde fejlen?

Boligsiden.dk havde tidligere benyttet sig af en trafikkampagne, som drev trafik til hovedsiden. Men selvom der kom rigeligt med trafik, klikkede de besøgende ikke videre til mæglernes website, som var Boligsidens primære KPI.

De stod derfor med en kampagne, som umiddelbart kørte godt, men som ikke formåede at skabe de ønskede og nødvendige resultater.

Løsningen: ændringer i kampagnetypen løste gåden

Tre måneder med test og analyse

Via vores hypotesemodel, splittestede vi målgrupper, annonceformater og placeringer i kampagnen. Og efter en 3-måneders testperiode konkluderede vi, at en ændring i kampagnetypen resulterede i markant flere Exitlinks.

Da vi indledte samarbejdet, lancerede vi derfor en brugerdefineret konverteringskampagne – optimeret mod flest mulige exitlinks til mægler-websites.

Resultaterne: Flere leads for pengene og højere engagement

Det nye content og kampagnestruktur gav hurtigt pote

Da vi afsluttede opgaven for Boligsiden.dk, fik de vores anbefalinger til, hvordan de selv kunne sammensætte deres Facebook annoncering fremover.

På baggrund af vores rådgivning fik Boligsiden markant bedre resultater:

  • CTR: 14,4%

  • CPC: 0,16 kr.

  • 400% stigning i trafik til lokale mæglere

Boligsiden, som lever af at sende trafik videre til lokale mæglere, står nu endnu stærkere i deres forretning og produkt.

Next step: Skal vi også hjælpe din forretning?

Hos CPC Social sidder vi med nogle af landets skarpeste SoMe specialister. De nørder målgrupper, content, tracking og data på tværs af næsten alle sociale medier, for at kunne give dig målbare resultater og en plan for skalering.

Jeg ser frem til at lære din forretning at kende.

Christian Strandberg
Partner
2630 1496 // cs@cpcsocial.dk

Forrige
Forrige

48% billigere pris pr. lead og 142% flere kvalitet-leads med nyt content

Næste
Næste

Når LinkedIn annoncer er både bedst og billigst