Fra kaotisk kampagnestruktur
til simpel succes

Flere leads og salg efter en oprydning i FDMs kampagner.

Over tre måneder fjernede vi målgrupper, kampagner og interesser fra FDMs kampagner og fulgte med som resultaterne blev bedre og bedre.

Vi arbejdede på at sikre Facebooks egne algoritmer de bedste forudsætninger for at gøre deres arbejde.

Resultatet taler for sig selv og i dag får FDM mere end dobbelt så mange leads ud af det originale budget.

Leads
▲ 100%

CPA
▼ 50%

Budget
▲0%

De får 5 ud af 5 stjerner fra os, og vi vil til hver en tid anbefale dem til andre.

– Louise Junge-Petersen, Marketing Projektleder, FDM

Problemet:
Alt for detaljerede kampagner sænkede effekten

Høj CPA og begrænset ROI

FDM havde for mange fragmenterede kampagner og målgrupper, som resulterede i en høj pris pr. konvertering og derfor begrænset effekt af deres budget.

Det begrænsede deres mulighed for at generere leads og konvertere deres følgere til kunder.

Med for detaljeret en segmentering blev dataindsamlingen vingeskudt og optimeringen kunne ikke få det momentum, som det havde potentiale til.

Løsningen:
En konsolidering af kampagner og målgrupper

Konsolidering af kampagner og bredere målgrupper

Over tre måneder udviklede og testede vi hypoteser der skulle give Metas algoritmer de bedste betingelser for at levere de rigtige annoncer til de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt.

Der blev ryddet op i de mange kampagner og vi lagde mange målgrupper sammen og fjernede valgte interesser for at gøre målgruppen bredere

Vi overvågede og fulgte nøje kampagnernes fremskridt og lavede justeringer og optimeringer efter behov for at sikre, at vi nåede FDM's mål.

Resultaterne: Meget billigere annoncer, mange flere kunder.

Prisen på annoncer faldt, kvaliteten blev i top

Det tog os ikke lang tid at kunne præsentere FDM for nye tal der viste, at deres kampagner var blevet betydeligt mere effektive:

50% billigere CPA

100% flere leads

Ingen stigning i budget

Resultaterne kunne tydeligt mærkes i FDMs salgsapperat, hvor de modtog mange flere kvalitetleads og deraf fik mange flere salg end før vores arbejde med at rydde op og simplificere deres kampagnestruktur.

Next step: Skal vi også hjælpe din forretning?

Hos CPC Social sidder vi med nogle af landets skarpeste SoMe specialister. De nørder målgrupper, content, tracking og data på tværs af næsten alle sociale medier, for at kunne give dig målbare resultater og en plan for skalering.

Jeg ser frem til at lære din forretning at kende.

Christian Strandberg
Partner
2630 1496 // cs@cpcsocial.dk

Næste
Næste

48% billigere pris pr. lead og 142% flere kvalitet-leads med nyt content