Zleep Hotels

Vores samarbejde med Zleep Hotels blev indledt for at skabe og eksekvere en optimal annonceringsstrategi for hotelkæden med henblik på at styrke deres brand på sociale medier overfor både B2C- og B2B-kunder. Men efter kort tids eksekvering oplevede vi, at der var ved at opstå et ad wear out. Der var derfor behov for at tænke nyt, kreativt content ind i ligningen. 

Pris pr. thruplay faldt med 99,92%

99% af alle videovisninger er thruplays i kampagnen målrettet private

87,5% af alle videovisninger er thruplays i kampagnen målrettet forretningsrejsende

Sådan løste vi opgaven

Video hitter på sociale medier, og derfor var vi slet ikke i tvivl om, at videoformatet kunne give nyt liv til Zleep Hotels’ annoncer og styrke hotelkædens branding på sociale medier. Men langt fra alle videoer er skabt til at leve på sociale medier. Derfor picthede vi en idé til hotelkæden om at skyde nye videoer, der både via indhold og form skulle designes til at performe godt på Facebook og Instagram. Og den idé sagde Zleep Hotels ja til.

 

Herefter gik vi i gang med at skitsere to videoer til hver af deres målgrupper. Rent indholdsmæssigt var vores tanker bag videoerne at skabe en æstetisk fortælling om hotelkædens høje kvalitet og hyggelige atmosfære i nordiske, stilrene rammer. Men videoerne skulle ikke kun have hotelkæden i fokus. Der skulle også være mennesker med, som de to målgrupper kunne spejle sig i.

 

For at passe ind i Facebook og Instagrams feed- og storyformater skulle videoerne skydes i to formater. Et format på 30 sekunder til Feed og et på 15 sekunder til Stories. Begge med det tilfælles, at de skulle fange modtagerens opmærksomhed med det samme, og lægge vægt på de skud, som vi har set performe i tidligere kampagner.

 

Da skitserne var på plads, formidlede vi kontakt til vores samarbejdspartner, Delsted Productions, der har specialiseret sig i at skabe videoindhold, og sammen udviklede vi drejebøger for videoerne. Efter godkendelse fra Zleep Hotels stod Delsted Productions for optagelse og produktion af videoerne. Selvfølgelig med os med på sidelinjen.

Resultater

Den optimerede annonceringsstrategi baseret på kreativt videoindhold førte til, at prisen pr. thruplay, altså hvad det koster at få vist minimum 15 sekunder af videoen eller mere, faldt med 99,92%. Derudover var 87,5% af videovisningerne målrettet forretningsrejsende thruplays, imens at 99% af videovisningerne målrettet private var thruplays.