Sommerland Sjælland

Sommerland Sjælland er en af Danmarks største forlystelsesparker, der siden 1985 har skabt gode minder for landets børnefamilier.  

En opdateret annonceringsstrategi, opsætning af den korrekte konverteringstracking og nye annoncetekster førte til resultater i 2019, der hurtigt overhalede KPI’erne, og endnu bedre resultater i 2020 til trods for en coronakrise bl.a. i form af en stigning i ROAS på 87,6% sammenlignet med samme periode sidste år.

Stigning i antal køb på 196,4%

Stigning i ROAS på 87,6%

Pris per køb faldet med 71,4%

Sådan løste vi opgaven

Vi skal tilbage til vores forarbejde i 2019. Her blev grundstenene i måden, vi løste opgaven på, en salgstragt,  designet til at skabe opmærksomhed omkring Sommerland Sjælland, og at få udvalgte målgrupper til at besøge hjemmesiden med henblik på køb.

 

Salgstragten bestod af et bredt annoncemiks og blev indledt af brand- og awareness-kampagner og efterfulgt af trafikkampagner. Herefter kørte vi bl.a. retargeting-konverteringskampagner mod personer, der f.eks. havde besøgt websitet eller tilføjet produkter til indkøbskurv uden at fuldføre købet. 

 

En del af vores forarbejde bestod desuden af opsætning af de korrekte Pixel-events på hjemmesiden, så vi kunne tracke brugerens adfærd gennem hele salgstragten. Da sommerlandets salg af sæsonkort, entrébilletter og bookinger af hytter er sæsonbetonet, var det vigtigt at få sat alt korrekt op i 2019, så vi kunne gå 2020-sæsonen godt i møde.

 

I løbet af 2019 og 2020 indsamlede vi (og indsamler stadig) værdifuld data,  som vi brugte og fortsat bruger, til at udarbejde forskellige lookalike-målgrupper, der tager udgangspunkt i data fra tidligere køb, high value purchases, webbesøgende og  interaktion med brandet via Facebook og Instagram.

Resultater

Stigning i antal køb på 196,4%

Stigning i ROAS* på 87,6%

Stigning i konverteringsværdi* på 59,3%

Pris per køb faldet med 71,4%

Kunden siger

Med nye personer på nøglepositioner, hvad angår online marketing, var jeg lidt skeptisk omkring de resultater, vi ville nå. Samarbejdet med CPCsocial viste dog hurtigt, at vi med relativ lille indsats fra vores side kunne komme rigtig langt. Vores målgrupper blev spidset til, og salget steg. Det har været effektivt for os ”kun” at skulle levere indhold, og ikke nørde så meget med målgrupper mv. De budgetter, som er aftalt, bliver holdt, og der er altid hurtig respons, når man kontakter. Jeg har meget store forventninger til den kommende sæson, da der udover performance er bygget et solidt datagrundlag, som vi kan tage afsæt i.” 

Kåre Dyvekjær,
E-Commerce Manager

sommerland-sjaelland-lille-logo