Sæt brugerne i sving, og få flere konverteringer!

Jo mere brugerne interagerer med dine opslag og annoncer, jo større effekt har de. Det peger både forskning og vores egne erfaringer på.

 

For når du interagerer, involverer du dig. Og når du involverer dig, ja så skaber du en relation mellem dig selv og indholdet. Og så du er mere tilbøjelig til at købe.

 

Derfor er det skønt, at Facebook tilbyder flere forskellige interaktive annoncer, der er geniale til at sætte brugerne i sving med at swipe, trykke og scrolle sig vej igennem dit indhold – mens de skaber relationer til dit brand.

 

Vi har her samlet en nem oversigt til dig over de forskellige interaktive annonceformater – hvad de kan, og hvordan du kan bruge dem i din annoncering.

 

3D Billeder

 

Facebook gjorde det i november 2018 muligt at lave annoncer og opslag med 3D-billeder – og dem har du nok set en hel del af i dit feed lige siden 😊

 

3D-funktionen giver billederne en dybde, der gør, at motivet virker fremhævet fra baggrunden. Samtidigt kan brugeren tilte og dreje billedet, og på den måde udforske og lege med det. 

 

Formatet er vildt godt til at skabe opmærksomhed, da opslagene (nærmest bogstaveligt talt) stikker ud fra de ‘almindelige’ billeder i feedet.

 

Herudover er annoncerne nemme og intuitive for folk at interagere med – hvilket altid øger chancen for, at folk interagerer.

 

Husk, at din smartphone skal have et såkaldt dual camera for at kunne tage fotos til 3D-opslag/annoncer (det har for eksempel iPhone X og nyere Samsung-modeller).

 

Men det er så også det eneste, du har brug for. Kan du sætte flueben ved dual camera, ja så er du faktisk good to go – Facebook sørger for resten!

 

Læs mere om, hvordan du laver 3D opslag/annoncer, her.

 

Press and Hold

Med Press and Hold (også kaldet Interaktive opslag), vises brugerne et stillbillede, som ‘afslører’ et gemt slideshow eller en video, hvis de trykker på det.

 

Press and Hold er altså en form for interaktivt billede, som pirker til folks nysgerrighed og lyst til at udforske – og, på den måde, får brugerne til at involvere sig.

 

Du kan for eksempel vise et stillbillede af et produkt, som – når brugeren trykker – afslører en video af produktet i brug. Du kan også lade den ‘hemmelige’ video/slideshow vise noget helt overraskende, noget fascinerende eller noget sjovt.

 

Ja, der er frit spil og næsten uendelige kreative muligheder med Press and Hold. Så leg lidt med det, og find den måde, der er helt rigtig for netop dit produkt/brand.

 

Den australske takeaway-kæde, Menulog, er super gode til at bruge formatet, så tjek dem ud, hvis du har brug for lidt inspiration.

 

Psst… Husk, at dette format kun er rettet til enheder med touch screen, og dermed altså mest til mobilbrugere.


Karruselannoncer

 

Karruselformatet kan, i én annonce, vise op til ti billeder eller videoer – med hvert deres link eller call to action. Brugeren kan selv bevæge sig i gennem udvalget af billeder/videoer ved at swipe, trykke eller klikke.

 

Fra start kan folk se, at annoncen rummer flere end et billede – hvilket pirker til nysgerrigheden. Og sørger du for, at første billede fænger, ja, så har du en ideel kombi til at skabe interaktion.

 

Karruselannoncer har herudover den kæmpe fordel, at de automatisk viser hver bruger de produkter fra dit katalog, der er relevante for netop dem (ved at trække på data om brugernes online adfærd). 

 

Dermed slipper du for hele tiden at skulle fylde nyt indhold på dine annoncer og gætte dig til, hvem der mon vil se hvad.

 

Karruselannoncer er super gode til at:

 

  • Vise specifikke produkter
  • Vise detaljer om et produkt
  • Fortælle en historie, når folk swiper igennem billederne
  • Gøre din annonceoprettelse mere effektiv (da du i princippet kan nøjes med at uploade dit katalog én gang)

 

Karruselannoncer er blandt andet ideelle til webshops, ejendomsmæglere, portaler og andre, der har et stort udvalg af produkter.

 

Du kan læse mere om Karruselformatet, her.

 

Lynoplevelser

Denne annoncetype kan omdanne dine Facebook annoncer til små fængende, interaktive brand-universer, som brugerne kan gå på opdagelse i.

 

Med Lynoplevelser (også kaldet Kanvasannoncer) kan du faktisk føre brugerne ind i et helt website-lignende rum – uden at de behøver at forlade Facebook.

 

Og det er noget, der kan løfte dit brugerengagement og konverteringsrater til et nyt niveau!

 

Formatet rummer et HAV af kreative muligheder, som du kan bruge til at fange brugernes interesse og få dem til at interagere.

 

Mode brands kan for eksempel lade brugerne sammensætte outfits, rejsebureauer kan lade folk udforske destinationer og ejendomsmæglere kan fremvise ejendomme.

 

… Ja, mulighederne er nærmest uendelige og kan tilpasses lige netop din branche. Samtidigt kan du i annoncerne indsætte masser af call to actions og links til din hjemmeside.

 

Det er, kort sagt, et format, hvor brugerne virkelig kan involvere sig – og dermed danne en stærk relation til indholdet.

 

Du kan blive endnu klogere på Lynoplevelser, her.

 

Workshop om interaktive annoncer

 

Er du i tvivl om, hvilket annonceformat du skal bruge til hvad, eller hvordan du opsætter de forskellige interaktive annoncer, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 7199 3736 eller sende en mail til kontakt@cpcsocial.dk.

 

Vi afholder også gerne en workshop hos din virksomhed om, hvordan I bruger og skaber optimale resultater med interaktive annoncer.

 

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusive learnings fra nationale og internationale kunder

[]
1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right