Rådet for Sikker Trafik

Rådet for Sikker Trafik arbejder for bedre trafiksikkerhed for alle. Siden 1939 har de oplyst danskerne om, hvordan de passer bedst muligt på sig selv og hinanden i trafikken.

Hurtig indfrielse af målsætning

50% flere tilmeldinger end målsætningen

11% lavere pris pr. tilmelding.

Opgaven

En målsætning om en konkret mængde tilmeldinger indenfor en bestemt tidsperiode og til en forventet pris for hvert nyt medlem. Det var den opgave, Rådet for Sikker Trafik kom til os for at få løst.

Sådan løste vi opgaven

Vi startede med at opsætte de korrekte Pixel-events, så det blev muligt for os at tracke tilmeldinger til nyhedsbrevet.

I vores annonceringsstrategi tog vi udgangspunkt i Hypotesemodellen. Herigennem kunne vi teste et bredt mix af annonceformater overfor hinanden, ligesom vi kunne teste lead-kampagner, hvor brugerne kunne tilmelde sig nyhedsbrevet via Facebook, overfor konventeringskampagner, hvor brugerne kunne tilmelde sig nyhedsbrevet via websitet. Gennem sidstnævnte fik vi indblik i, at konventeringskampagnerne performede langt bedre. En erfaring, der gjorde, at vi kunne sikre den optimale performance.

Ud fra demografi, interesser og tidligere interaktion med brandets tidligere kampagner definerede vi målgrupper, og ud fra data fra rådets nyhedsbrevsliste lavede vi kopimålgrupper. Også her testede vi løbende forskellige målgrupper overfor hinanden, så vi konstant kunne sikre den skarpeste målretning.

Resultater


Opsætning af de korrekte Pixel-events og en gennemført annonceringsstrategi resulterede i, at Rådet for Sikker Trafiks mål hurtigt blev indfriet. Faktisk fik kunden 50% flere tilmeldinger end målsætningen til en pris, der var 11% lavere pris pr. tilmelding end den fastsatte KPI.