Instagram for Business: Nye lækre features og analyseværktøjer

September 2016

 

Instagram for business er endelig hoppet med på vognen med analyse og dataindsamling og giver dermed virksomheder nye muligheder for at bruge appen professionelt.

 

Funktionen kalder de Instagram for Business, og den giver mulighed for at registrere en Instagramprofil som en virksomhed. Med i pakken følger en masse lækre features og analyseværktøjer.

Det er fedt! Men før vi fortæller hvorfor, får vi lige styr på de praktiske detaljer.

 

For at opdatere til en virksomhedsprofil, kræves der to ting:

 

• At din Instagram app er opdateret med den nyeste version
• At din virksomhed har en Facebook-side (den skal der nemlig linkes til gennem Instagram)

 

Når der er styr på det, er opsætningen meget lige til. Du skifter til en virksomhedsprofil under indstillinger, og når du har skiftet, byder Instagram endda på en lille gennemgang af de nye funktioner og værktøjer.

 

Hvorfor er det fedt?

Kort sagt er der tre nye features der gør Instagram Business til en rigtig god nyhed for dig som virksomhedsejer. Dem får du her:

 

Instagram for business

 

Bedre kontakt med dine følgere

Når du opretter din Instagram for Business-profil, vil der blive tilføjet en ’kontakt’-knap på din profil. Her kan du tilføje alskens kontakt-information, og dine følgere vil gennem et enkelt klik på kontakt-knappen kunne sende dig en mail, ringe til dig, eller få vejvisning til din virksomheds adresse. Det er smart!

 

Instagram for business

 

Indblik og analyser

Instagram er en af de sidste sociale medier, der åbner op for et analyse-værktøj. Men nu er de med, hvilket betyder at du kan få et indblik i hvad dit Instagram-indhold gør for din virksomhed.

Når du poster noget nyt på Instagram vil du få data på antallet af visninger og rækkevidden for dit post, såvel som antallet af følgere der har klikket videre fra din Instagram-profil til din Facebook eller hjemmeside.
Klikker du videre i ’Indblik,’ vil du kunne gå mere i dybden på din data, og se det specifikke engagement der er på hver af dine posts.

Sidst men ikke mindst får du også lidt indsigt i hvem dine følgere er. Instagram for Business giver dig data på køn, aldersgrupper og location af dine følgere, samt hvornår de er mest aktive på appen.
Alt dette når du, ved at trykke på ’indblik-knappen’ der kommer på din profil

 

Promovering af posts direkte fra dit feed

Det sidste smarte værktøj der følger med Instagram for Business er muligheden for at promoverer en post direkte fra dit feed. Det fungerer på helt samme måde som ’boost-knappen’ som vi kender den fra Facebook.
Du promoverer et post ved at gå ind på billedet og trykke ’promover’ Herefter vælger du din målgruppe, dit budget, og varigheden for din promovering, før du trykker send. Simple as that.

Vi er umiddelbart vilde med denne længe ventede opdatering, og glæder os til at se hvad den betyder på længere sigt. Vi har allerede opdateret vores egen Instagram – hvad med jer?

Vil du vide mere om annoncering på Instagram, eller har du spørgsmål om Instagram for Business, så er du velkommen til at sende os en mail på kontakt@cpcsocial.dk eller ringe på 7199 3736.

Er der andre der kunne have glæde af artiklen? Du er velkommen til at dele den.

 

 

Få eksklusive learnings fra vores annoncering for danske og globale virksomheder. Tilmeld dig nyhedsbrevet!

1

Du siger samtidig ja til, at vi udover det månedlige nyhedsbrev fremover må sende dig guides, whitepapers og lignende materiale.

keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right