Alle klik tæller: Facebook finpudser sin pixel!

Juni 2017

 

Så er der gode nyheder til alle os der elsker at vide mere om vores kunders færden på vores hjemmeside!

 

I slutningen af maj fik Facebook pixlen nemlig sin første store opdatering, så man nu får endnu mere fyldestgørende data på de besøgende og deres færden på ens hjemmeside.

 

Alle klik tæller

Vi har længe været vant til, at Facebook kunne tracke når man lagde noget i kurven eller foretog et køb, men nu stopper det altså ikke her. Facebook bliver i stand til at identificere klikaktiviteten på forskellige knapper og hjemmeside metadata, så det bliver nemmere at kategorisere de handlinger der bliver lavet på hjemmesiden.

På den måde kan vi som annoncør få nøjagtige kundehændelsesdata – og dermed lave endnu mere nøjagtig annoncering. Desuden lover Facebook at selve pixel setup processen bliver forenklet efter opdateringen.

 

Nye hændelser

Vi kan selv se at der er dukket to nye hændelser op på vores hjemmeside:

……….

 

……….

 

Microdata hændelse – denne identificerer al trafik på ens hjemmeside og ifølge Facebook vil den endda kunne forstå sammenhængen mellem dine kunders handlinger og færden rundt på hjemmesiden


SubscribedButtonClick hændelse – denne fanger alle de klik folk foretager på ens hjemmeside. På vores hjemmeside er det f.eks. når man klikker videre til “Annoncering” fra forsiden

 

Klik her for at læse om nyheden på Facebook Business.


Kender du nogen der kunne få glæde af en kanvas annonce? Du er velkommen til at dele blogindlægget.

Hvis du vil have relevante nyheder fra Facebook direkte i din indbakke, kan du tilmelde dig vores månedlige nyhedsbrev lige her.