Guide og cases: Bliv bedre til effektiv Facebook annoncering

August 2017

 

Afhængig af hvilke mål man vil opnå med sin Facebook annoncering, er der er mange forskellige måder man kan annoncere på.

 

Derfor er det vigtigt at få klarlagt hvad man ønsker at opnå med sine annoncer inden man starter. Vi hjælper altid vores kunder med at finde frem til det mest optimale mål samt lægge en klar strategi, så vi kan levere den mest effektive annoncering for hver enkelt kunde.

Forskellige mål – forskellige resultater

Vores kunder har selvfølgelig forskellige mål med deres annoncer. Nogle ønsker salg i deres webshop, nogle vil gerne have at folk registrerer deres e-mail for at få mere at vide om virksomheden og nogle vil bare gerne vise deres annoncer til så mange som muligt.

Afhængig af hvilken af Facebooks 10 målsætninger der er valgt for kampagnen, sikrer vi at annoncerne leveres på den mest effektive måde. Ved at fortælle Facebook hvad du gerne vil opnå med kampagnen, optimerer algoritmerne efter dette mål og leverer dine annoncer til de rette personer for den lavest mulige pris.

CPC Social kundecases

Der er aldrig to kunder der er ens, så netop derfor er det spændende at lave kampagner for så mange forskellige kunder som vi har, da det altid er forskellige mål, forskellige kampagner og forskellige resultater man opnår.

Her er nogle eksempler på hvilke resultater vi har opnået afhængig af hvilket mål:


SALG

Disse kampagner kørte i de første seks måneder af 2017. Målsætningen har været at få konverteringer i kundens webshop. Her sælges der hovedsageligt større ting til hjemmet, hvilket afspejler sig i gennemsnitsværdien for et køb der ligger på 1.530 kr. Kundens mål var en ROAS på over 5.

  • Beløb brugt: 7.806,08 kr.
  • Køb: 54
  • Pris per køb: 144,56 kr.
  • Købsværdi: 82.590,95 kr.
  • ROAS (Return on Ad Spend): 10,58

 

LEADS

Denne kampagne kørte i tre uger i juli. Målsætningen har målet været at skabe interesse, så brugerne klikker sig ind på kundens hjemmeside og registrerer deres e-mail for at få tilsendt yderligere information. Det er selvfølgelig individuelt for hver kunde, hvor meget et lead er værd. Denne kundes eget mål var en lead pris på maksimum 250 kr.

  • Beløb brugt: 8.200 kr.
  • Leads: 88
  • Pris per lead: 93,18 kr.

 

MEDLEMSKABER

I disse kampagner har målet været at få nye brugere til at købe et medlemskab hos kunden. Vi kørte kampagnerne i tre uger i juli, hvor kunden også selv kørte kampagner. Til sammenligning erhvervede kunden 12 medlemskaber til en pris på 1.234 kr. for hvert medlemskab.

  • Beløb brugt: 55.101 kr.
  • Medlemskaber: 80
  • Pris per medlemskab: 688,76 kr.

 

SIDE LIKES

Side likes kan være en god ting at investere i, hvis man er en ny virksomhed, som folk først lige skal lære at kende. Derudover er det vigtigt at man får de rette likes, så ens følgere rent faktisk har lyst til at følge siden for dens indhold og ikke bare for at være med i en konkurrence.
Kunden her havde samlet sig 2.800 side likes i løbet af Facebook-sidens levetid på et par år. Vi kørte denne kampagne i syv uger med det mål at få relevante personer til at synes godt om kundens Facebook-side.

  • Beløb brugt: 2.665 kr.
  • Page likes: 1.052
  • Pris per page like: 2,53 kr.

 

TRAFIK

Hvis ens Facebook-annonce mest skal fungere som en slags lokkemad ind til ens hjemmeside, hvor brugeren kan finde endnu flere informationer, er en kampagne der optimerer mod trafik mest oplagt. Her er det igen individuelt hvad kundens hjemmeside indeholder og derfor hvad et klik er værd. Disse kampagner kørte syv måneder i slut 2016 og start 2017, hvor leverede fem gange så meget trafik til kundens hjemmeside, som i en periode uden Facebook annoncer.

  • Beløb brugt: 10.149,45 kr.
  • Link klik: 33.049
  • CPC (pris per klik): 0,31 kr.

 

Fun fact!

I de første seks måneder af 2017 har vi samlet set vist vores kunders annoncer for 3.424.860 danskere. Det er omkring 75.000 færre end antallet af danskere der har en profil på Facebook.

 

Hvis du vil høre mere om hvilke muligheder du har får Facebook annoncering og hvilke mål der passer til din virksomhed, skal du ikke tøve med at kontakte os.

Du kan fange os på telefonnummer 71993736 eller finde vores kontaktinformationer lige her.


Kender du nogen der kunne blive inspireret af blogindlægget? Du er velkommen til at dele det herunder.

Hvis du vil have relevante nyheder fra Facebook direkte i din indbakke, kan du tilmelde dig vores månedlige nyhedsbrev lige her.