DR’s medierapport for 2020

Januar 2021

 

 

DR’s medierapport for 2020 viser, at 93% af danskerne dagligt benyttede sig af internettet sidste år – og deres tid blev primært brugt på sociale netværk.

 

Her er det igen Facebook, der løber med titlen som de sociale mediers konge med en daglig brug på hele 65% af befolkningen over 12 år. 

 

Men det er Instagram,  der stikker af med den største procentmæssige stigning i befolkningen over 12 år. Her er den daglige brug steget fra 25% i 2019 til 30% i 2020. 

 

Brugen af sociale medier i alderen 9-14 år er også steget. Her er det YouTube, Snapchat og TikTok, der er favoritterne.

 

Vil man have sine budskaber ud til danskerne, er der derfor stadig masser af potentiale i sociale medier – særligt Facebook og Instagram – ligesom man med fordel kan følge med i, hvad Youtube og Snapchat kan, som både er populære blandt børn og voksne. 

 

Hypen omkring TikTok, som vi har set i 2020, kan siges at være en smule overvurderet, da mediet primært bruges af de helt unge målgrupper.

 

Medierapporten kommenterer også på Datatilsynets krav om cookie-samtykke og danskernes opfattelse heraf. 

 

Bliv klogere på det og meget andet – klik på linket, og læs medierapporten.

Hent rapport her

 

 

Få eksklusive learnings fra vores samarbejde med danske og globale virksomheder. Tilmeld dig nyhedsbrevet!

.