KUNDE

Boligsiden.dk

PLATFORM

Facebook/Instagram

Boligsiden.dk er hele Danmarks boligportal med over 1 million unikke besøgende per måned. Her kan boligsøgende indstille deres boligønsker og se en oversigt over matchende boliger til salg.

Opgaven

Flere Exitlinks og billigere klikpriser

Boligsiden.dk skal øge antallet af Exitlinks ved, at flest muligt klikker sig videre fra Boligsiden.dk til den respektive ejendomsmæglers website til den billigste klikpris muligt.

Sådan løste vi opgaven

Boligsiden.dk havde tidligere benyttet sig af trafikkampagne, hvilket drev trafik til Boligsiden.dk. Men trafik på Boligsiden.dk, betyder ikke nødvendigvis, at de besøgende klikker videre til mæglerens website. Denne type kampagne var derfor ikke optimal i forhold til virksomhedens primære KPI – exitlinks.

 

Da vi indledte samarbejdet, lancerede vi derfor en brugerdefineret konverteringskampagne – optimeret mod flest mulige exitlinks til mægler-websites.

 

Noget med retargeting? 

 

Via vores hypotesemodel, splittestede vi målgrupper, annonceformater og
placeringer i kampagnen. Og efter en 3-måneders testperiode konkluderede vi, at kampagne-målsætningen resulterede i markant flere Exitlinks.

Da vi afsluttede opgaven for Boligsiden.dk, fik de vores anbefalinger til, hvordan de selv kunne sammensætte deres Facebook annoncering fremover. 

 

Blandt andet anbefalede vi, at de benyttede dynamiske annoncer også kaldt DPA (Dynamic Product Ads), optimeret mod exitlinkstil deres retargeting. Med de annoncer uploader du blot dit produktfeed, og så får den enkelte bruger automatisk vist de produkter, der er relevante for netop dem. 

 

Med lidt vejledning fra os, implementerede Boligsiden.dk denne annoncering, hvilket resulterede i en ekstraordinær høj CTR på hele 14,4% og en klikpris på kun 0,16 kr. 

Resultater

Med et mål om at generere flere Exitlinks, formåede vores Konverteringskampagne at firedoble antallet af Exitlinks til mægler-websites pr. besøg på Boligsiden.dk.

4x

4x så meget trafik til lokale

mæglere

62%

Besparelse på retargeting-kampagner på 62%

56 %

Prisfald på 56% per Exitlink

Boligsiden

“Vi har haft et godt samarbejde med CPC Social. De har en databaseret tilgang til annoncering på Facebook, hvor optimering hele tiden sker på baggrund af data og med fokus på ROI. Vi har følt os holdt godt i hånden hele vejen med god sparring og fyldige statusrapporter. Vi giver gerne vores anbefaling videre til dig, der ønsker at arbejde målrettet og resultatfokuseret med annoncering på Facebook.”

Anders Vang Helgelsen

Marketing Koordinator