Boligsiden.dk er hele Danmarks boligportal med over 1 million unikke besøgende per måned. Her kan boligsøgende indstille deres boligønsker og se en oversigt over matchende boliger til salg.
Boligsiden.dk skal øge antallet af Exitlinks ved, at flest muligt klikker sig videre fra Boligsiden.dk til den respektive ejendomsmæglers website til den billigste klikpris muligt.
Boligsiden.dk havde tidligere benyttet sig af trafikkampagne, hvilket drev trafik til Boligsiden.dk. Men trafik på Boligsiden.dk, betyder ikke nødvendigvis, at de besøgende klikker videre til mæglerens website. Denne type kampagne var derfor ikke optimal i forhold til virksomhedens primære KPI – exitlinks.
Da vi indledte samarbejdet, lancerede vi derfor en brugerdefineret konverteringskampagne – optimeret mod flest mulige exitlinks til mægler-websites.
Noget med retargeting?
Via vores hypotesemodel, splittestede vi målgrupper, annonceformater og
placeringer i kampagnen. Og efter en 3-måneders testperiode konkluderede vi, at kampagne-målsætningen resulterede i markant flere Exitlinks.
Da vi afsluttede opgaven for Boligsiden.dk, fik de vores anbefalinger til, hvordan de selv kunne sammensætte deres Facebook annoncering fremover.
Blandt andet anbefalede vi, at de benyttede dynamiske annoncer også kaldt DPA (Dynamic Product Ads), optimeret mod exitlinkstil deres retargeting. Med de annoncer uploader du blot dit produktfeed, og så får den enkelte bruger automatisk vist de produkter, der er relevante for netop dem.
Med lidt vejledning fra os, implementerede Boligsiden.dk denne annoncering, hvilket resulterede i en ekstraordinær høj CTR på hele 14,4% og en klikpris på kun 0,16 kr.