Bedre Psykiatri

Bedre Psykiatri er en NGO, der arbejder for bedre vilkår til mennesker med psykisk sygdom og hjælp til deres pårørende.

 

“Det har været nemt at samarbejde med CPC Social. Vi har oplevet en stor tilgængelighed hos CPC’s medarbejdere, og de har leveret stærke inputs til vores arbejde.”

– Mikkel Vadsager Larsen, fundraiser, Bedre Psykiatri

58,49%

lavere pris per lead

25,19 kr.

prisen per lead

25%

Konverteringsrate for nye medlemmer

bedre psyk
Bedre psyk

Opgaven

Vi indledte et samarbejde med Bedre Psykiatri, fordi de ønskede at lave en kampagne på Facebook og Instagram, som havde til formål at indsamle underskrifter til et åbent brev til de danske politikere om bedre akuthjælp for pårørende til psykisk syge.

Resultater

Vi indsamlede 1.987 underskrifter på to måneder alene igennem Facebook-annoncer.

 

Bedre Psykiatri har tidligere kørt en lignende kampagne, hvor prisen per lead var 60,69 kroner. Vi har altså formået at få leads til en pris, der er 58,49% lavere med nyt content og en ny kampagnestruktur.

 

CPC Social har hjulpet os med at skabe mest mulig værdi for den bedste pris. Som NGO er det vigtig for os at bruge vores budgetter ansvarsfuldt – det har CPC Social hjulpet os godt med.

– Mikkel Vadsager Larsen, fundraiser, Bedre Psykiatri

 

Sådan løste vi opgaven

Nyt content

CPC Social anbefalede Bedre Psykiatri at lave nogle mere dynamiske visuals, for at annoncerne ville performe bedst muligt. Derfor brugte vi billeder og citater, som Bedre Psykiatri allerede lå inde med, til at producere en række videoer.

 

Videoerne var korte, enkle og sluttede af med call-to-action, så budskabet for kampagnen var meget klart.

Teknisk opsætning

Det første vi gjorde var at lave en kampagnestruktur for identificering af relevante målgrupper.

 

  • Vi testede forskellige interessemålgrupper
  • Vi testede forskellige kopimålgrupper ud fra datakilder som nuværende medlemmer, webbesøg, videovisninger og interaktion på Facebook og Instagram.

 

Derudover brugte vi retargetingmålgrupper, som vi lavede på baggrund af webbesøg, engagement, videovisninger og ekskludering af nuværende medlemmer, da de ikke skulle indgå i denne kampagne.

 

Løbende som vi identificerede nye målgrupper, der performede godt, samlede vi dem i én kampagne og skalerede budgettet – altid med respekt for læringsfasen.

 

Vi indsamlede navn, email og telefonnummer på alle, der gerne ville underskrive brevet. De blev efterfølgende ringet op af en telemarketingafdeling, der spurgte om respondenterne ville støtte Bedre Psykiatri med et månedligt beløb.

 

På baggrund af resultaterne fra dette projekt, har CPC Social og Bedre Psykiatri indgået en fast aftale, fordi denne kampagne har bevist, at det kommercielt giver mening for Bedre Psykiatri at bruge os til at annoncere på Facebook og Instagram.